HORCH

Vítejte na stránce Auto Moto Muzeum v sekci Historie značek - HORCH

 

 

Horch byl jednou z mnoha německých předválečných automobilek, vyrábějících především kvalitní a luxusní vozy na vysoké technické úrovni.

August Horch v roce 1899 v Ehrenfeldu v Kolíně nad Rýnem založil firmu A. Horch & Cie, jejíž první vůz opustil bránu továrny (bývalé konírny) o dva roky později. V roce 1902 firmu přestěhoval do Reichenbachu a dva roky nato do Zwickau. Horch opustil svoji firmu roku 1909 a taktéž ve Zwickau založil firmu Audi (Audi Automobilwerke GmBH). Z podnětu největšího věřitele – Saské státní banky, došlo v roce 1932 ke spojení firem Audi, DKW, Wanderer a Horch do společnosti Auto Union AG se sídlem v Chemnitz. Za druhé světové války byly provozy firmy bombardováním těžce poškozeny. Po jejich obnově v tehdy vzniklé NDR se znárodněný podnik přejmenoval na VEB Kraftfahrzeug-und Motorenwerke Zwickau a převzal výrobu traktorů a jiných zemědělských strojů. Taktéž vyráběl automobil Sachsenring P 240. Později se závod sloučil s bývalými závody firmy Audi a pod názvem VEB Sachsenring Automobilwerk Zwickau vyráběl automobily Trabant.

V současnosti se ve městě Zwickau nachází Muzeum Augusta Horcha.

Modely

Typ Výroba Válců, typ Objem Výkon Vmax
4–15 PS 1900–1903 2, řad.   2,9-3,7 kW 60 km/h
10–16 PS 1902–1904 2, řad.   7,4–8,8 kW 62 km/h
22–30 PS 1903 4, řad. 2725 cm³ 16,2–18,4 kW  
14–20 PS 1905–1910 4, řad. 2270 cm³ 10,3–12,5 kW  
18/25 PS 1904–1909 4, řad. 2725 cm³ 16,2 kW  
23/50 PS 1905–1910 4, řad. 5800 cm³ 29 kW 100 km/h
26/65 PS 1907–1910 6, řad. 7800 cm³ 44 kW 120 km/h
25/60 PS 1909–1914 4, řad. 6395 cm³ 40 kW 110 km/h
10/30 PS 1910–1911 4, řad. 2660 cm³ 18,4 kW  
K (12/30 PS) 1910–1911 4, řad. 3177 cm³ 20,6 kW 75 km/h
15/30 PS 1910–1914 4, řad. 2608 cm³ 22 kW 80 km/h
H (17/45 PS) 1910–1919 4, řad. 4240 cm³ 33 kW  
6/18 PS 1911–1920 4, řad. 1588 cm³ 13,2 kW  
8/24 PS 1911–1922 4, řad. 2080 cm³ 17,6 kW 70 km/h
O (14/40 PS) 1912–1922 4, řad. 3560 cm³ 29 kW 90 km/h
Pony (5/14 PS) 1914 4, řad. 1300 cm³ 11 kW  
25/60 PS 1914–1920 4, řad. 6395 cm³ 44 kW 110 km/h
18/50 PS 1914–1922 4, řad. 4710 cm³ 40 kW (55 k) 100 km/h
S (33/80 PS) 1914–1922 4, řad. 8494 cm³ 59 kW  
10 M 20 (10/35 PS) 1922–1924 4, řad. 2612 cm³ 25,7 kW 80 km/h
10 M 25 (10/50 PS) 1924–1926 4, řad. 2612 cm³ 37 kW 95 km/h
8 Typ 303/304 (12/60 PS) 1926–1927 8, řad. 3132 cm³ 44 kW 100 km/h
8 Typ 305/306 (13/65 PS) 1927–1928 8, řad. 3378 cm³ 48 kW 100 km/h
8 Typ 350/375/400/405 (16/80 PS) 1928–1931 8, řad. 3950 cm³ 59 kW 100 km/h
8 3 ltr. Typ 430 1931–1932 8, řad. 3009–3137 cm³ 48 kW (65 k) 100 km/h
8 4 ltr. Typ 410/440/710 1931–1933 8, řad. 4014 cm³ 59 kW (80 k) 100–110 km/h
8 4,5 ltr. Typ 420/450/470/720/750/750B 1931–1935 8, řad. 4517 cm³ 66 kW (90 k) 115 km/h
8 5 ltr. Typ 480/500/500A/500B/780/780B 1931–1935 8, řad. 4944 cm³ 74 kW (100 k) 120–125 km/h
12 6 ltr. Typ 600/670 1931–1934 12, do V 6021 cm³ 88 kW (120 k) 130–140 km/h
830 1933–1934 8, do V 3004 cm³ 51 kW (70 k) 110–115 km/h
830B 1935 8, do V 3250 cm³ 51 kW (70 k) 115 km/h
830Bk/830BL 1935–1936 8, do V 3517 cm³ 55 kW (75 k) 115–120 km/h
850/850 Sport 1935–1937 8, řad. 4944 cm³ 74 kW (100 k) 125–130 km/h
830BL/930V 1937–1938 8, do V 3517 cm³ 60 kW (82 k) 120–125 km/h
830BL/930V 1938–1940 8, do V 3823 cm³ 67,6 kW (92 k) 125–130 km/h
851/853/853A/855/951/951A 1937–1940 8, řad. 4944 cm³ 74 kW (100 k) 125–140 km/h

 

TOPlist